oscar wilde + the saddes playlist ever.

häromdagen blev jag chockad då jag insåg att två av två kollegor för tillfället inte visste vem oscar wilde var. så jag tänkte råda bot på det genom att citatspy. här är hans bästa enligt mig.

"Vem som helst kan hysa medkänsla med en vän i hans lidande, men det fordras en verkligt fin natur för att sympatisera med en vän som har framgång."

"Män vill alltid vara en kvinnas första kärlek. Det är deras klumpiga fåfänga. Kvinnor har en mer begåvad instinkt. De vill bli en mans sista kärlek."

"Om en kvinna gifter om sig är det för att hon avskydde sin första man. Om en man gifter om sig är det för att han avgudade sin första hustru."

"Jag har aldrig sagt att män med litterära ambitioner är tråkiga, de är helt enkelt förtjusande. Det tråkiga är det de skriver."

"Naturligtvis var det många som upptäckte Amerika innan Columbus. Men de lyckades alltid tysta ner det hela."

"Den enda skillnaden mellan förälskelse och evig kärlek är att förälskelsen varar lite längre."

"Jag måste tyvärr tacka nej till din inbjudan, för jag kommer att ha ett annat åtagande."

"Det finns inget mer sällsynt i världen än livet. De flesta människor existerar bara."

"Jag har så enkel smak. Jag vill bara ha det bästa av allt."

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting."

"En man som inte tänker på sig själv, tänker inte alls."

"Bigami är att ha en fru för mycket. Monogami är detsamma."

"När folk är överens med mig har jag alltid en känsla av att jag måste ha fel."

"Det finns bara en sak i världen som är värre än att folk pratar om en och det är att de inte pratar om en."

"Det enda du kan göra med ett gott råd är att ge det vidare, du kommer aldrig ha någon användning för det ändå."

"Erfarenhet är det namn som alla brukar ge sina misstag."



Oh, yeah, Oscar Wilde, om man ändå kunnat haft honom som bästa vän.

Här får ni hursomhelst en Spotify-lista med den sorgligaste musiken enligt mig:

http://open.spotify.com/user/accidentlyyours/playlist/5bRYkyNsB3UNpz04f30vgJ

Kommentarer
Postat av: rici

kunde han svenska?! det var som fan!

2010-02-10 @ 23:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0