sluta lek med elden?

Föregående dag passerade rätt snabbt, antagligen eftersom det var min enda lediga dag denna vecka och någon såklart vill jävlas med mig, samt få mig att inse att jag på intet sätt är fri.
Hursomhelst lyckades jag faktiskt uträtta ett par onödigheter under denna dag. De är som följer, i kronologisk ordning:
1. Jag vaknade. Satt på jobbet till Emma slutade och därpå följde inhandling av frukost. Lagom till klockan 1400, det är vad jag kallar frukost.
2. Befann mig snart på Teknikmagasinet som har den fina sloganen "Meningen med livet" där jag köpte en FM-sändare till min Ipod vilket i korta ordalag betyder att jag kan spela upp all musik jag har på min Ipod på alla apparater som har radiomottager. Cool yeah!
3. Därefter bar det av till Elgiganten som ligger flera hundra meter från Teknikmagasinet, så jag fick verkligen en workout. Där pratade jag med en entusiastisk säljare om Projektorer och bestämde mig för att en sådan måste befinna sig i min ägo då jag flyttat.
4. Middag i form av hemmagjorda hamburgare.
5. Gick hela vägen in till stan tillsammans med Emma för att där möta upp Victoria och se på "Flickan som lekte med elden". Det bästa med den var att Paolo Roberto var med och tillförde riktigt Top notch acting. Skulle lätt vilja ha honom som kompis så han kunde ringa mig och säga "Tjena Matti, det är Paolo". Står nu högst upp på listan över mina drömkompisar. Filmen då? Jorå, allright. Ofrivilligt rolig från time to time och jag stör mig något på Michael Nyqvist som inte är en bra skådis. Noomi är allright och Peter Andersson är super (även om han inte var med så mycket). Dock blir det ju allt som oftast TV-film av svenska filmer, oavsett vem som försöker sig på det.
6. Gick hem och hade massa godis över från bion som jag genast kastade i mig samtidigt som jag såg på "Dirty dancing" som SVT visade i ett försök att kapitalisera på Swayzes död. Lika bra det kan man tycka, att han är död alltså, så bra skådis var han ju inte. Dansa kunde han i och för sig rätt bra. I övrigt kan jag säga som så att det är fantastiskt att en film som ska utspela sig på 60-talet andas så extremt mycket 80-tal. Håret, kläderna, musiken, allt rent åttiotal. Kan tänka mig att de satt och diskuterade det där med rekvisita och kostym på ett sånt här sätt:
"Någon som tar på sig research?"
Tyst i rummet
"Okej, vi lämnar det till praon. Nån som känner för att välja passande tidstypisk musik?"
"Jag har ett förslag! Vi sätter på Lugna favoriter och tar de tio första låtarna som kommer"
"Skitbra, vi har en film"
7. Satte mig här. Fastnade.
Förresten ser jag jättemycket fram emot filmatiseringen av "I vildingarnas land" och skulle dessutom vilja ha en gigantisk tavla (tavlor ska vara gigantiska) med ett motiv från boken.
Ungefär så här:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0