conceptual art.

så fort jag kommit "hem" idag ringde telefonen. när telefonen ringer får jag oftast två tankar. den första är:
"nej, jag vill inte jobba"
den andra är:
"jag har inga pengar, sluta ring"
och denna dag passade första tanken in bäst. när jag väl anlände till arbetet efter att ha kört 6 timmar på trött huvud så visade det sig att jag inte behövdes där.
naturligtvis följdes detta av viss glädje blandat med irritation över att behöva ta sig dit.
påföljden på detta blev godis och tre avsnitt av project runway.
nu är jag lite osäker på vad som ska ske. överväger ett par spännande alternativ. dessa är:
1. duscha
2. se "singin in the rain" trots att jag inte är på musikalhumör
3. fortsätta teckna trots att jag inte kan.
alternativt gör jag allt samtidigt.
här får ni en dikt som piggar upp som jag skrev nyligen

Du somnar in 
Allt hjärnan vill 
Som kroppen ej orkar 
Allt som inte grusats 
I ditt vänstra öga 
brusar 

Allt som ej slagit in 
Det som blev fel 
vibrerar i din bröstkorg 
Alla ord, otillräckliga 
även sorg 

Du somnar in 
och andas 
aldrig mer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0