till anonym.

det finns ingen BRA anledning till att äta djur. det finns bara anledningar. och tradition och att "det är gott" är inga bra anledningar, bara anledningar. det kan säkert vara gott att äta människa med och man har ju alltid jagat judar och tyckt illa om utlänningar, så det måste ju också vara bra. patetiska jävla människor! inse att det ni stopppar i er är LATHET och ingenting annat.
och sen blir jag så jävla förbannad på alla som frågar varför jag inte äter kött och då brukar jag alltid ställa motfrågan: varför äter du kött? vilket alltid resulterar i samma fåniga motiveringar utan någon som helst grund i varesig moral eller intelligens.

bläbläbläblä.
skulle du äta din katt eller din hund? varför skilja på djur?

"It's not comforting, cheery or kind, the flesh you so 'fancifully' fry, the meat in your mouth as you savour the flavor of murder"
-meat is murder, The Smiths.

Kommentarer
Postat av: vera

jag skulle kunna äta allt så länge de är gott och tillagat! Kött ÄR gott! Vi är preditors man! var ju veg i 8 år men kände att jag saknade smaken av blod och kött. de har inte med lathet att göra, de har med suget att göra! De finns mycket värre saker att stoppa i sig, tex alla E ämnen och diverse skit kemikaler i allt annat!Veg mat är inte de snällaste alternativet heller eftersom många av de halvfabrikata produkterna kommer från kemiskt uppodlade grönsaker som också dödar naturen.

De spelar vekligen ingen roll vad man gör, på något sätt gör man fel i någons ögon!

2009-10-29 @ 10:05:04
Postat av: Anonym

en sak som man aldrig dock kommer undan om man äter kött är att man aktivt deltar i att döda något och se till att fler dödas. varför ha ihjäl något då man kan låta bli?

jag säger inte att man inte gör fel på andra sätt hur man än gör, men att undvika ett uppenbart fel är väl början till något bättre? och att äta kött, äta något som lever, som kan gå bredvid en, är ett uppenbart fel i mina ögon.

2009-10-29 @ 11:14:25
Postat av: vera

Ja de är ju helt klart ett val man gör!Jag väljer att äta kött för de är gott och du väljer att vara en god, moralisk människa. Grattis till dig!Du får hälsa de goda människorna från de helvetiska köttparadiset;)Tycker bara att de blir för mycket att tänka på med allt anti hit och dit. De är skönare att vara glad, inte tänka på jobbiga saker och göra saker i den mån man orkar(typ källsortera eller bidra till något välgörande )!Orka liskom. Hur jag än vände på det så var de ondska någonstans ..typ om jag inte köper kött så köper jag något på indiska som är gjort av barnarbetare, om jag inte köper där så köper jag godis som är framställa av kärnavfall(typ) om jag inte köper godis så laddar ja ner musik som är olagligt om jag inte gör de dricker jag öl som är fullproppat med skit, om jag inte gör de så tankar ja bilen med bensin från någon pamp som krigat sig fram till detta etc...(Dessutom gillar jag inte djur särskilt mycket)

2009-10-29 @ 15:42:56
Postat av: Jenny

Jag äter faktiskt bara kött för att det är så GOTT!

2009-10-29 @ 19:37:10
URL: http://anderssonjenny.blogspot.com
Postat av: Wes Luger

Människan är en del av naturen och en del av näringskedjan. I näringskedjan äter man de som är svagare och mindre smarta än en själv. D.v.s; går du obeväpnad på afriaknska savannen är du ett lejons lunch. Simmar du med hajar riskerar du att bli hajmat. Det accepterar jag.



Människans största problem är att vi inte accepterar att vi är djur och inge annat egentligen. Det är när vi tror att vi är förmer än djuren som problemen för vår jord eskalerar.



Därför. Och för att det är gott och vi behöver det äter jag kött. Därför aktar jag mig också för lejon.



Sist men inte minst: De allra flesta däggdjuren (som vi människor också är) äter kött och as.



Alla gör sina val. Dock är jag övertygad om att kroppen och musklerna mår bättre av en allsidig kost där fisk och kött ingår.



Mitt val: Kött och fisk men ingen alkohol och ingen tobak.

2009-10-31 @ 17:54:56
Postat av: matti.

Lejonet är väl inte en riktigt värdig jämförelse eftersom lejonet agerar enbart på instinkt och inte med något slags högre vetande. Visst bör människor i större grad acceptera att vi är djur, men samtidigt måste väl vi ta vara på det som gör oss just smartare och starkare än djur, nämligen intelligensen och samvetet. Vi har ett val, djuren har inte det. Vi kan ju inte direkt övertala ett köttätande djur att det är fel att äta andra djur; dock går detta ju med människor om man talar till dess logiska tänkande och samvete. Det skiljer oss fårn djuren, även om vi är en produkt av djuren.



Sen är det ju inte heller ett bra argument att äta kött för att man ändå gör så mycket annat som är fel. Skulle man veta att något tillverkats av ett barn under förfärliga omständigheter hade man självklart låtit bli att köpa det, eller gör man det, bara för att det är enkelt?



Som sagt, letar fortfarande efter ett BRA argument att äta kött. Thanks for trying though.

2009-10-31 @ 19:18:46
URL: http://addme.blogg.se/
Postat av: vera

jag skulle kunna äta barn...

2009-11-01 @ 02:24:27
Postat av: Wes Luger

Ett bra argument är att kroppen faktiskt behöver de proteiner som köttet ger. Äter man inte kött måste man se till att få i sig allt man behöver på andra sätt.



Att lita till människans intelligens har tyvärr aldrig fungerat. Som exmepel kan ju nämnas att vi fortfarande kör omkring i miljöfarliga bilar och medvetet tar olika sorters gifter trots att det dödar oss. Så åt skogen med människans intelligens.



Samvete. Det ska man ha ett gott helst. Och mitt är inte dåligt för att jag äter kött i coh med att det är en naturlig del av livet för både människan och djuren.



Man får göra som man vill i köttfrågan. Jag hoppas abara att du äter så att du mår bra och lever länge!

2009-11-01 @ 15:56:38
Postat av: matti.



jag påstår inte att människans intelligens är ständigt att lita till. jag tycker bara det är märkligt att det går människan helt förbi med kopplingen mellan för det mesta söta och oskyldiga djur och det som ligger på bordet.

bilarna skulle jag hemskt gärna göra mig av med, likt mycket annat. det jag är mest irriterad över i frågan är att det fortfarande ses som så märkligt att inte äta kött. det är inte märkligt att vilja köra miljövänligt och källsortera, men att inte äta djur, det är jättemärkligt.

jag har hört nåt löst rykte dessutom att det mest miljövänliga man kan göra är att bli vegetarian.



till vera:

påminn mig om att inte låta dig passa eventuella framtida barn. eller kanske, om jag tröttnar.

2009-11-01 @ 17:17:04
URL: http://addme.blogg.se/
Postat av: voytek

det finns väl ingen riktigt anledning till att äta kött om man inte för näringens skull..jag har inte ätit kött på 5-6 år nu, förutom fisk, och kan känna ibland att det är lite halvjobbigt att få i sig "de viktiga ämnena"..så kan lättare bli trött och så..men jag vill inte börja äta kött igen för det. man får väl anstränga sig lite annars typ.

2009-11-05 @ 15:30:00
Postat av: lisa

Fyfan vad bra skrivet. Håller helt klart med. Jag blir så himla arg som på folk som frågar och sen när man frågar tillbaka har de fasen inget vettigt svar de heller. Att äta djur är samma sak som att man skulle kunna äta människa. klarar inte utav tanken bara.

2009-11-06 @ 01:53:52
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: lisa

ps du är snygg fnizz

2009-11-06 @ 01:54:11
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0