mellan sanning och lögn.

sitter och lyssnar på "Röd" som jag nyss köpt på vinyl, för vinyl är aningen bättre. dessutom råkar det vara så att det är deras bästa skiva hittills. känns som om de ersatt gitarrmanglet med intelligens.
Dina kindben
Är aningen mer markerade idag
Än vad de var igår
Och dina käkben formar orden
"Om vi inte rör oss, dör vi
likt en nedstämd haj"
Men jag hoppas vi står ut
Det kanske blir vackert i Maj
Sitter ensam
Tänker onödiga tankar
Alla lämnas ensamma kvar
Och om jag inte kan lita på mig själv
Kan jag då lita på det som var?
Du säger:
"Kärlek är nåt man intalar sig
men hatet, det menar man"
Och jag tänker,
har du alltid varit så grå
Eller har du legat ute för länge
Som en åldrad lovika-vante
Missfärgad av hjärtats
Luftföroreningar

Kommentarer
Postat av: millis

Kan det där med kindben vara om mej? :)

2009-11-18 @ 15:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0