annie hall.

De karaktärer jag just nu identiefierar mig själv mest med är:
Alvi Singer - huvudperson i Annie Hall som är min nya favoritfilm. Måste införskaffa på DVD snart.
Fantastiska citat från denna film:

A relationship, I think, is like a shark. You know? It has to constantly move forward or it dies. And I think what we got on our hands is a dead shark.

I feel that life is divided into the horrible and the miserable. That's the two categories. The horrible are like, I don't know, terminal cases, you know, and blind people, crippled. I don't know how they get through life. It's amazing to me. And the miserable is everyone else. So you should be thankful that you're miserable, because that's very lucky, to be miserable.

Don't mock masturbation, it's sex with someone I love

Den andra karaktären som jag identifierar mig med just nu är Marvin, the Paranoid Android, en deprimerad robot i boken Liftarens guide till galaxen - som jag förresten måste läsa om snart.
Han sade fina saker som dessa:

Don't pretend you want to talk to me, I know you hate me.

Pardon me for breathing, which I never do any way so I don't know why I bother to say it, oh God, I'm so depressed.

Och just det, i Annie Hall använder Woody Allen ett Groucho Marx citat som är som följer:
"I wouldn't wan't to be part of a club that would have someone like me for a member" och applicerar det sedan på sitt kärleksliv. När jag såg det insåg jag genast att det är likadant för mig. Jag vill inte ha någon som vill ha mig. Eller kanske mer rätt; ingen vill ha mig, som jag vill ha.


På plussidan:
jag har köpt ett nytt spel som heter Call of duty Modern warfare 2 och det är great.

Life, loathe it or ignore it, you can't like it.




Life's bad enough as it is without wanting to invent any more of it.



Do you want me to sit in the corner and rust, or just fall apart where I'm standing?




Kommentarer
Postat av: Sofia

jag älskar de här citaten! kan hända att jag "snor" nåt av dem bara så du vet ;)

2009-11-16 @ 10:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0