5 filmer för Rijad.


15 years of imprisonment, five days of vengeance
Fantastisk film om en snubbe som blir fängslad i femton år och sen ger sig ut på hämnd.

Could you kill your best friend?
En niondeklass som blivit utsedd till den värsta skickas till en ö där de får varsitt vapen och tvingas döda varandra. Bara en kan komma levande därifrån. Fantastiskt underhållande.

If you run you're dead...if you stay, you're dead again. Period.
En av världens bästa filmer. Utspelar sig i Brasilien där man får följa ett gäng kids som bor i slummen och hamnar i massa trubbel med knark och vapen. Fantastisk verklighetsbaserad film. Får mig lite att tänka på "Blood diamond" som också är ett måste.

Poison in his veins. Vengeance in his heart.
En av mina favorit action-filmer. Huvudpersonen har fått ett gift i sig som dödar honom om hans puls sjunker. Så han gör allt för att hålla den uppe samtidigt som han är ute efter hämnd. Finns en fantastiskt snygg scen där han springer och färgerna är alldeles förvridna, som ett Holgafoto.

The Maximum Force of the Future
Mel Gibsons genombrott. I en nära framtid i Australien dödas hans fru av ett motorcykelgäng och han bestämmer sig för att vadå? Jo, hämnas såklart. Lite av ett tema här märker jag... Hursomhelst är det snygga skräpmiljöer, schyssta biljakter och trevligt våld. Mel Gibson är dessutom grym.



Dessa är mina filmtips på begäran av Rijad

Kommentarer
Postat av: Rici

Nu kommer ju folk tro att du gjort en lista enbart för mig :P Tycker du ska ändra rubriken till nåt i stil med "5 filmer du måste se". Jag har btw sett två av dem, Crank och Guds stad. Ska bli spännande o se dem andra! Viel dank!

2009-12-14 @ 15:36:23
URL: http://metrobloggen.se/rici

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0