home alone

jag har sjukt ont i halsen och troligen feber. när jag försöker sjunga med i låtarna som spelas från min dator kommer det inte ett ljud från min hals. därför har jag bestämt mig för att enbart lyssna på låtar jag inte direkt har givit en chans tidigare. jag har 2502 låtar i Itunes, varav jag säkert kan texten till 2000, men de andra 500 har jag inte gett en chans. dags för det nu.

här kommer några frågor som har gäckat mig på sista tiden:

Om du fick välja vilken kulturell skill som helst att kunna till perfektion, vilken skulle du då välja? Det kan ju vara tex att kunna massa språk, skådespela, sy, spela alla instrument etc etc.
För mig står det nog mellan att kunna måla precis så som jag vill och att kunna sy. Just nu lutar det nog åt det senare eftersom det faktiskt har ett mer praktiskt användningsområde. 

Om du fick uppleva ett krig, vilket som helst, komma levande därifrån (även om du dog), vilket skulle du välja och varför?
Här lutar jag nog åt typ korstågen, eftersom jag är oerhört förtjust i hur pass mycket skill och taktik det faktiskt krävdes då. Det var inte bara att trycka på en knapp, utan man svingade svärd och sköt med pil och båge. Ha det på sitt CV liksom..

Om du fick välja en roll i historien att spela, vilken skulle det då var? Typ som borgherre, riddare, hora i Shanghai, eller whatever.
Jag tror jag skulle välja att vara pirat i söderhavet. Bo på båt, döda, råna och lemlästa. It must have been the life!

Häromdagen sorterade jag alla foton vi har på datorn, vilket är ett par tusen, och fick för mig att jag måste ladda upp åtminstone ett par stycken här.


Det här var år 2003. Jag ser ut som femton och har på mig en The Ark t-shirt.

Och det här var 2004. Om jag minns rätt köpte jag den där tröjan på ett secondhand ställe i Uppsala. 
Hehe. Vi hade nog allt för nyligen sett filmen "The village" (som är en riktig skitfilm, se den inte!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0